loading...
oligen
oligen بازدید : 40 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

۷ نکته برای مراقبت از پوست در برابر پسوریازیس

افرادی که درگیر مشکل پوستی پسوریازیس هستند، باید تغییراتی در سبک زندگی شان بدهند تا این بیماری پوستی مزمن باعث اذیت روزانه نشود. در مقاله ای بسیار کاربردی و کامل راجع به هر آنچه که باید درباره پسوریازیس بدانید مطالبی ارزشمند بیان کردیم که خواندن آن را به شما توصیه میکنیم. در این مطلب توصیه هایی در مورد بهبود پسوریازیس و مراقبت از پوست در برابر پسوریازیس و تغییراتی که باید در سبک زندگی افرادی که پسوریازیس دارند اتفاق بیفتد بیان می کنیم. این تغییرات در سبک زندگی روزانه، میتواند التهاب پسوریازیس را آرام کند و زندگی راحتتری داشت.

توصیه هایی برای سازگاری با پسوریازیس

این توصیه ها به شما کمک میکند تا زندگی راحتتری با وجود پسوریازیس داشته باشید. اگر از پسوریازیس مبتلا هستید، به این توصیه ها عمل کنید:

۱- پوست خود را مرطوب نگه دارید

مرطوب کردن پوست یکی از موثرترین و در عین حال ساده ترین کارهایی است که می توانید برای پوست تحریک شده (پسوریازیس) انجام دهید. این کار می تواند به بهبود پوست و کاهش خشکی، خارش، قرمزی، درد و پوسته پوسته شدن کمک کند. مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات آبرسان عمقی باشد. ترکیباتی مانند کرم اوره و هیالورونیک اسید بسیار مفید هستند.

کرم اوره الی ژن

مرطوب کننده می تواند به شکل کرم، پماد، لوسیون و ژل باشد. مرطوب کننده خود را بر اساس میزان خشک بودن پوست خود انتخاب کنید. پمادها سنگین هستند و لایه ای ضخیم بر روی پوست می نشانند. لوسیون ها سبک تر هستند و به راحتی جذب می شوند. به دنبال یک مرطوب کننده بدون اسانس باشید.

مراقبت از پوست در برابر پسوریازیس

بعد از حمام یا دوش گرفتن زمان مناسبی است که پوست بدنتان را به آرامی به لوسیون آغشته کنید. در طول روز و هنگام تغییر لباس دوباره همین کار را تکرار کنید. در روزهای سرد یا خشک بیشتر از لوسیون بدن و مرطوب کننده استفاده کنید.

روش دیگر برای مرطوب نگه داشتن پوست استفاده از دستگاه بخور در خانه است. به خصوص وقتی هوا گرم و خشک است. مانند زمانی که سیستم گرمایش خانه روشن است. رطوبت موجود در اتاق به پوست شما کمک می کند تا رطوبت را بهتر حفظ کند.

مراقبت از پوست با بخور

۲- دوش آب ولرم (گرم) بگیرید

اگر پوستتان ملتهب است و احساس خارش می کنید، یک حمام آب گرم روزانه با استفاده از صابون ملایم بدون اسانس می تواند باعث تسکین خارش و از بین بردن خشکی پوست شود.برای این کار ۱۵ دقیقه وقت بگذارید تا پوستتان در آب گرم خیس بخورد. می توانید در طول حمام از روغن های گیاهی برای ماساژ پوستتان استفاده کنید.

مراقبت از پوست برای پسوریازیس

سعی کنید هنگام خشک شدن پوست خود را با حوله مالش ندهید. به جای آن به آرامی خشک کنید. عمل مالش می تواند التهاب ها را بدتر کرده و حتی موارد التهاب جدید ایجاد کند. بعد از خشک کردن، مرطوب کننده و لوسیون بدن را فراموش نکنید. اگر وقت حمام ندارید ، می توانید یک حوله مرطوب یا کمپرس سرد را در محل التهاب قرار دهید.

۳- از آفتاب ملایم لذت ببرید

نور ماورا بنفش (UV) در اشعه خورشید می تواند رشد سلول های پوستی را کند تر کند.  بنابراین آفتاب ملایم می تواند روش خوبی برای تسکین ، بهبود و حتی بهبود ضایعات پسوریازیس باشد. حتی نور داخلی نیز می تواند مفید باشد.

سعی کنید هفته ای دو یا سه بار آفتاب بگیرید و از ضد آفتاب روی پوست سالم خود استفاده کنید. آفتاب زیاد (یا آفتاب سوختگی) خطر سرطان پوست را افزایش می دهد و ممکن است التهاب پوست شما را بدتر کند.

۴- به دور از استرس باشید

مطالعات نشان می دهد که استرس می تواند پسوریازیس و خارش را بدتر کند. برخی از افراد حتی پیدایش اولین نشانه های پسوریازیس خود را در یک واقعه بسیار پر استرس ردیابی می کنند. شما ممکن است به راحتی و با کاهش اضطراب علائم پسوریازیس را آرام کنید.

روش های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد. در زندگی مثبت نگر باشید. یوگا ، مراقبه و تنفس عمیق به کاهش استرس کمک می کند. حتی یک پیاده روی طولانی ممکن است شما را آرام کند.

مراقبت از پوست

راه های دیگر برای کاهش فشار روانی:

  • غذای سالم بخور.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.
  • به طور منظم ورزش کنید
  • باندازه کافی بخوابید

این موارد همچنین به شما کمک می کند تا از عفونت هایی که ممکن است باعث برافروختگی شوند جلوگیری کنید.

۵- از اسانس ها دوری کنید

از مصرف محصولات التهاب زا مانند لوسیون های حاوی الکل ، صابون های خوشبو کننده، اسپری های بدن که مستقیم بر روی پوست اسپری می شوند دوری کنید. حتی برخی از  صابون های لباسشویی و پودر لباسشویی هایی هستند که اسانس خوش بو کننده دارند. از مصرف آنها نیز خودداری کنید. اینها می توانند پوست حساس شما را ملتهب کنند.

بافت پارچه لباسی را که می خرید لمس کنید تا مطمئن شوید که نرم و راحت هستند و پوست را تحریک نمی کنند.  از لباسهای متشکل از پشم و موهر پرهیز کنید. آنها می توانند پوست ملتهب را تحریک کنند.

۶- در برابر خاراندن پوست مقاومت کنید

در این شکی نیست که وقتی پوستتان خارش دارد، دلتان میخواهد با ناخن آن را بخارانید. اما این کار باعث خراشیده شدن پوستتان می شود و محل خراشیده، مکان مناسبی برای میکروب های عفونت زا هستند. همچنین ممکن است باعث ایجاد زخم در جایی شود که قبلا وجود نداشته است. ناخن های خود را کوتاه نگه دارید. و اگر خارش دارید آنتی هیستامین مصرف کنید و مرطوب کننده بدون اسانس با کف دست بر روی پوست بمالید تا خارش آن آرام شود.

مراقبت های پسوریازیس

۷- سیگار کشیدن را ترک کنید و الکل را محدود کنید

سیگار کشیدن می تواند باعث التهاب شود. نیکوتین پسوریازیس را بدتر می کند. بنابراین سیگار کشیدن را ترک یا بسیار محدود کنید. مصرف الکل زیاد نیز همین اثر را دارد. مصرف الکل در ترکیب با برخی از داروهای پسوریازیس می تواند خطرناک باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 262
  • بازدید سال : 3,098
  • بازدید کلی : 12,534